Wednesday, December 10, 2008

nyamuk

sure konfius kan knape nyamuk jadi bahan? ada 3 sebab..

sebab 1
bukan ape, mase borak2 aritu, ada tkeluar crita yg aku kira2 agak klakar la (sebab ketawa terkekek-kekek <--ejaan penuh ok). cerita nya berbunyi begini..

*disclaimer : tiada unsur2 mengejek yang cuba diisukan di sini ok.

a fren to my fren is a vegetarian, meaning mmg dia tak makan ape2 sahaja yg berunsurkan binatang termasuk lah minyak masak atau kuali yg pernah menggorengi atau memasaki binatang. satu hari, ada nyamuk hinggap di lengan X ni, dan ape yg mamat ni buat ialah meniup2 nyamuk itu supaya dia beredar dari lengan X. lalu my fren yg agak curious ni bertanya, "y dont u tepuk je nyamuk tu..kan senang.."

jawapan spontan dari X, "jangan, nyamuk ni ada famili maa..ksian wife n anak2 dia."

agak terbahak-bahak la my fren itu. tapi itulah hakikatnye. ada juga org yg prihatin terhadap makhluk Allah yg lain. mungkin bagi anda (seperti saya juga), ini adalah kelakar. tapi mungkin bagi dia, itu adalah pirincipal dia. takkan memusnahkan benda lain yg berkeluarga yakni berzuriat lah. murni sungguh kan. i never thought of that. so tak considereable aku ni..

sebab 2
suatu ketika dulu, aku penah gelarkan seorang member, yang boleh dikatakan teman tapi mesra dgn nama, tiruks. elok-elok parens dia bagi nama abdul razak, pandai-pandai aku pulak nak panggil dia nyamuk tirux. sebab ke2 ni takde motif sbenanye. saje. sbb tringat. tah ape kabar la dia ni. dah lost contact pon.

sebab 3
makcik terdekat aku disahkan terkena jangkitan cikugunya. ini smua berasal usul dgn gigitan sejenis nyamuk yang hanya muncul di waktu pagi dan tengahari. ambil masa up to 6 months utk betul2 cure.

13 comments:

Anonymous said...

i is annoyed wit d way u sengaja2 use the wrong spelling,imbuhan dan grammar in tis blog.urgh.

hahahahaha.

cdalan said...

nak baca, bole baca.. annoyed, bole blah.

hikhik

Anonymous said...

wah.kate2 sudah ala2 blogger diva.

Anonymous said...

mem'blog'kan diri kat opis ke nih? haha

Anonymous said...

sokong ninie!

cdalan said...

biasala tu. jgn sampai blog aku jadi bahan org lain sudah. i write wat i feel (ayat diva lagi!)

fazlin,
kalau u prasan, kat blog ni takde time tulis entry. but dat doesnt mean i memblogkan diri kat opis.

Anonymous said...

hahahahaha.aku pun suka komen ninie n dinna.

dazzling 948 said...

ahakss..BM ko brape ni cda?? ekkekeke....
hamboi2..dah dva ye skrg...

Anonymous said...

Diva popular dah nih... ok je BM dia rase nye.. maybe kat skolah dulu takde blajar sabjek BM kot..haha

cdalan said...

excuse me. bm tak dpt A ok.

*kena piap ngn Pn Minati!

Anonymous said...

mmg diva pon.. sbb tu english spelling camtu & bm pon.. ahem aku tanak komen.. hahahaha

dazzling 948 said...

tp shida aku ttp adore ko..
ko mmg CANGGIH..
GBI pun akui kan...hehhehe...

cdalan said...

gbi akui sbb dia mmg mnyokong kawan2. trying to be nice ngn ko aritu. kita kalah byk. hampeh btol!