Tuesday, December 2, 2008

report duty

011208
aku report duty kat kmtrian sumber manusia. this is, i wud say a big move. ye la,terjah masuh ke gomen industry yg aku takut... bukan ape. aku takut aku jadi lembbss n lame. jgn marah eh sedara sedari yg keje gomen. dats wat i thought.. sesampai aku di ksm, aku berjumpa dgn kak rusni. dia pon nak report duty but dia transfer. bukan lantikan baru. tak lama kemudian,en nazri dtg, dan meneliti surat lantikan dsb. n trus memanggil jtm/jpk, asking mane ada postkosong. kami diARAH utk pegi minum pagi. diarah ok! sbb mmg dah bosan tahap cipan. by 1030am, kami pulang ke ksm.n taadaaaa.. aku dpt adtec kulim. KULIM ok! aku frikaut!! lantas sms mami, dadi n gbi. mami trus rply, kenapa ya, tak boleh merayu ke. aku tak reply. masih frikauuttt. dan kmudian sms org2 yg sewaktu dgnnya. dlm prasaan frikauuutt itu, aku trus berdepan dgn en nazri, dan menyatakan hasrat aku utk ditukarkan ke klang valley. alasan, im writing thesis. dia kata, adtec shah alam pnuh. ilp kuchai lama pnuh. hampa =( en nazri kata, dia akan cuba slot kalau ada kosong.
tuptup, dia dtg dgn surat penempatan. aku mmg bdebar. takut frikaut kali ke tiga puluh lapan. tengok!! jab. pembangunan kemahiran, putrajaya. alhamdulillah. doa mamiku dimakbulkan. yela, rencana utk aku kerjadi gomen ni adalah rencana mami. aku bergegas memanggil mami. dicorong telefon sane, kedengaran..

cda :
mami, dah dpt surat.. lusa start.
mami :
takkan tak boleh merayu lagi?
cda : dia dah bagi surat, nak tak nak kena pegi report duty tpt baru dulu.
mami :
(diamm..) mami ngan dadi otw g jb ni. nk tgk toklong (nada dalam tangisan)
cda :
mami nanges ke?? (aku dah sebakk dah tu..) dah sampai mana dah?
mami :
mami nak patah balik. nak anta ko g kulim
cda : buat ape? tak payah..
mami :
kenapa? tak boleh ke? gbi nak anta ke?
cda : tak. bukan. SBB DPT PUTRAJAYA!!!
mami :
ko ni. mami dah nak suh dadi patah balik dah! kalau tak, esok kite ke kulim.
cda : berkat doa mami..
mami : mami dah call Z**** H***** dah. tapi dia takde. dadi dah sms uncle sam kalau2 dia boleh usahakan. (uncle sam adalah pakcikku)
cda : dah aa tu, jgn nangis lagi.. nk g mkn ngn jaja ni.
mami : ok.

mami hang up. pastu shira call, dia kata mami btau dia. mami bagi ayat, "sorang kat kuching, sorangkat kulim, ko je ada.. tu pon tak dok umah.."

dia emosi
i cant imagine bile aku nak kawen nanti. sure sadis lagi..

ok. back to topic.

after lunch, aku jumpa KPP, dia brif2 sket. ada sorang brade cumil yg bawak aku ke sana dan ke mari. lawat tapak.pastu aku dok laiberi. amat busan. dah bape kali aku katam the star tu..505pm, aku punched out. g basuh amir.
skian report semalam.

p/s: excuse me, ini entry 3 ke arini. maaf. aku sgt busan, xde keje lagi.

6 comments:

Anonymous said...

nasib ek shida...klu idak, bertapa la ko kat kulim. ish..jauh tuuu... anyways, slamat menjadi kakitgn awam yg berkakilebar eh!! all the best!!!

cdalan said...

thanks darl.
wasap wit u?

dazzling 948 said...

rajin2lah join USG and the fan club lunch... best best!!

cdalan said...

usg tu mende?

sharkpitt said...

kulim besh weih!

cdalan said...

oh..a BIG no no!