Tuesday, October 21, 2008

kekasih gelap

hari ini
aku sedar
selama ini, aku mempunyai kekasih gelap.

kenapa aku tidak bangun
bangun untuk lihat
betapa kelihatan sungguh tanda
tanda yang kau wujud selama ini
tanda yang kau pujaku
sungguh tinggi

sumpah, aku tak sedar
walau ada unggas dikeliling berbisik
aku tak percaya

satu hari
kau bertanya
aku tiada jawapan
sunyi seribu bahasa

maaf
waktu itu
aku sibuk mengejar
cuba menggapai pelangi yang indah
pelangi yang ku sangka akan menampakkan matahari

sejak itu
kau biarkan aku mencari
keseorangan
mencari pelangi yang tak pasti

oh, sungguh indah
indah jika bersamamu

kini,
aku cuba mencarimu
mencari kau yang juga tak pasti
tapi kau kini jauh
jauh dari gapaian ku

3 comments:

Anonymous said...

i dedicate lagu kekasih gelapku untuk diri i sendiri.

jetsetter said...

sis..lagu ni sesuatu la :-)

cdalan said...

fadd, ini bukan lagu. it flows while im typing. mungkin ada unsur mane-mane lagu..