Tuesday, October 21, 2008

kisah piano

I was sitting near watsons.ada a booth ni selling greaaaat pianos.n there is a girl(i believe d salesgirl la..),playing gud numbers of songs.arghh..tringat zaman2 aku main piano.pada aku, ada 1 feeling ni kalau main piano. berhantu. entah. mcm tenang kot.ohh tidak tepat. sbenanye,bole express yr feelings thru it. kalau geram ke,happy ke,sedih ke,anxious ke.tapi depends on d song. kalau xde feeling ni, tak kira la lagu ape main pon, dia kosong. like makan nasi ayam, takde nasik. hosh! to me, u can know if d pianist tu ada feeling ke tak. wahhh i AM enjoying d rhythm, even xde penyanyi pn. lalalalalaaa...

I wish I could replace d exisiting piano yg rosak dt I have kat umh tu. Of kos mahal kan..dulu pnah brangan nk ganti piano baru.bribannn harga dia.wat a wish..

uhu! tringat pula zaman kecik2, sewaktu berumur 4 tahun, dipaksa utk ke kelas piano. aku menangis, menghentak kaki kerana ditinggalkan mami. sehingga akhirnya cikgu piano dikerah utk datang mengajar di rumah lah. dan semasa itu, dadiku terpaksa membelikanku piano. terima kasih dadi! itulah piano pertama ku. kawai brandnye. dan episod piano ini berakhir semasa aku darjah 4, kerana tiada masa utk kelas piano. pagi ada sekolah agama, petang sekolah kebangsaan. aku berjaya ke grade 4.

*kejadianmelayan melodi piano ini terjadi mase tgh tunggu jaja di jusco equin. setelah objek itu tiba, kami terus bergegas ke kopitiam utk hor fun yang nyam nyam..

3 comments:

Anonymous said...

saya tiada formal education dalam music, tapi saya sedang bejinak-jinak dengan keyboard... boleh laa main sikit2...

minta tunjuk ajar?

dazzling 948 said...

ahaks...smpt babe ko berangan smntara tunggu aku...muahaha..
anyway..thanx for the treat.. :)

cdalan said...

ayyub, keyboard seakan2 piano.
piano = tebal, kena tekan key beria-ia.
keyboard = nipis, tekan sikit dah bunyi penuh.
notes sama. taddehal.