Friday, November 28, 2008

sengal

dah lama tak mnulis so i feel a bit sengal. where should i start eh? jap jap
baik aku recap kejadian sepanjang minggu ni.

pada isnin lalu, aku pegi pejabat utk pulangkan laptop n all TM harta benda. lega. harap2 derang cepat2 release gaji november aku. ye la, kalau tak pulang ape2 harta benda tm, derang akan hold gaji forever. ala, bukan harta bende sendri pon. pulang je la kan.. after opis, went ngopitiam with my usual partner-in-crimes. haha! rasa mcm wanabe giller. blk umah lambat, sampai2 umah takde org. rupanya, en sahlan n pn noli tgk slamat pagi cinta. haha!

selasa
pulak, dah janji nak outing dgn adam. adam adalah 1st son to en fadly n pn kamelia. minggu dia, adam jadi bdak kl. so mommy kemm cuti la.. sebelum berjumpa adam, went to shah alam. csm clan nk blanja lunch. thanks korang! pastu trus ke midveli utk berjumpa mereka2 tu. tasha+ ashraf pon ada.
ini ashraf, anak tasha

ini adam, anak kamelia

ini kami semua (bile aku nak ada anak ni?!!)

jln2 dari tghari sampai la 7+pm. bli big epal. 18 donats ok! trus pecut balik sbb ada futsal 9pm kat bangi.

rabu
menjelma. rabu ialah hari yg aku janji ngn fatin dan kanak2 kecil yg lain utk menonton madagascar2. so beramai2 kami ke alamandimanda.. ada 12 org smuanya! aku drive unser makcik aku punya. mmg meriah. dlm keta meriah. dlm wayang meriah. alamanda pon meriah! mmg fun la outing ni. mcm kerenah budak2 ni. pas tgk wayang, ada sesi bacabaca kat mph. aku sempat grab 1 buku.

owh! aku tak smpat nak gambarkan memori ini dlm bentuk gambar. nape ye. tah. bz sgt kot. sbb aku sorang je dewasa. sampai2 umah, makcik n nenek aku takde. so bagi la derang makan ape yg makcik aku dah masakkan. ayam masak cili.dah setel smua, baru aku balik umah. ptg tu, aku teman dadi g mines. dia nak carik external modem for his laptop. aku sempat beli contact lens masa dadi carik dvd ayat2 cinta. byk btul blanja arini! balik2 umah, masak2 sket utk dadi, pastu siap2 nk gerak g shah alam. teman ninie g bli lens. hari lens sedunia! pastu, bergegas ke kedai makan. ciken wings! ada beberapa ahli lagi yg join. gosssss!! pastu dlm 11 lbih camtu gerak pulang. tdo umah kawan aku mlm tu. oh, ada kejadian. rahsia! skian for rabu.

kamis datang lagi! pagi2 aku folo kwn aku tu kuar. dia g keje, aku balik umh la kan. sampai2, trus suh kanak2 tu siap2. SWIMMINGGGGG!!!! kami ke public pool kat putrajaya. 11 of us. me n kanak2 d series lagi. hehehe.



ini naqib namanya. dia tuka baju dulu sbb dia sejukk

hani dah pandai swimming. dia nk swim kat pool besa je. so aku la tukang teman dia kan. me in my cicak-costume (tade gamba ok). sampai umah balik dlm kol 1145. trus siap2 nak g opis. bos nak blanja my unit for my farewell. blanja kfc. lama tak makan kfc. bes bes. ala..takde gamba laaa. pastu, headed to menara. my partner in crime nak blanja secret recipe. aku mkn lagi! macaroni n cheese! dh setel, trus g umah yati nuar. ada perbincangan sket. jumpa bombi! dia sgt berat ok. 17kg for bdak 1 tahun. berat kan?? pas mghrib, gerak pulang. singgah yumi for cake's stuffs. sampai umah, mami ajak makan kat luar. jom! kami ke tesco kajang. balik umah. baring2 n ttdo. tak prasan.

2 comments:

dazzling 948 said...

shida sudah menjadi the nanny kerana jobless...ehhehehe

cdalan said...

today im hired!!!