Saturday, December 20, 2008

ipoh mali!!

gigih aku pegi pudu tadi. sampai pudu dlm pkul 830. shira hantar. aku trus g kaunter transnational. tiket yg paling awal n available 1130pm, limited seats. gile ah! takpe. next ke plusliner. beratur. takde tiket. waduh! gimana ni dong. aku kluar barisan je,ada sorang mamat ni menghampiri aku.

'awak nak g ipoh eh? saya ada tiket plusliner 10pm. nak?' dia tunjuk tiket dia.

aku konpem la terkujat kan. mengulat2 skali. ye la. cuak dong!

'awak sure ke ada bas tu gi ipoh?', sambil tunjuk tiket tu.

'awak tanya sendiri kat kaunter'.

sambil aku tanya kaunter, dia pon turut tanya harga tiket tu brape. org tu kata tiket tu valid, harga 17.40.

'awak bayar brapa yg org tu btau'.

'so awak mmg taknak balik ipoh ke?'

'nak. saya jumpa tiket 900pm, tapi awak sure tanak naik bas tu. jom', dia jalan ke arah mat2 ulat. serious aku cuak. dah la sorang, malam plak tu. yakinkan diri punya pasal, aku folo n bayakan tiket dia, yang lebih tu dia top up la, tapi time tu aku dah siap2 pegang erat tiket plusliner tu. takut dia bawak lari tiket. haha.


sementara tunggu 10pm, aku baca laskar pelangi. dah dpt!!

sampai ipoh 1230am. shah amik, trus g umah pak long. ika tgh berinai. husband dia hensem (pengapit pon hensem).

sian ika. nikah dgr thru henpon je sbb derang semua takleh g masjid. banjir sampai paras dada. tinggi kan? dlm 130am gerak pulang ke hotel sambil singgah 2.3 (drive thru mcd la). big mac SATU!

n now, dah selesai makan dan bersihkan diri, aku blogging guna wireless kat hotel ni.n alhamdulillah aku dah sampai ipoh dengan selamat. terima kasih mr stranger. kalau tak, aku sampai ipoh esok tghari la jawabnye.


2 comments:

Anonymous said...

hmmm..luckily lelaki itu jujur. Alhamdulillah..

cdalan said...

berkat doa hang epul!