Friday, December 26, 2008

smart tag


kelmarin, tanggal 24dec2008, aku terlanggar palang smart tag kat tol kajang. waddaa!!! sebenanya aku dah slow down mase menghampiri gerbang smart tag tu, tapi dah dekat pon sensor tu tak detect. aku pulak secara spontannye tak brek. ha, mmg langgar la palang tu. panik jap. aku ketepikan kereta, tarik nafas panjang2, aku keluar bawak smart tagnya ke org yg in charge tu. org tu settlekan smart tag tu, and terus ajak aku, nak tgk keadaan kereta aku. 'cermin kereta u ok?' aku diam. 'ha, alhamdulillah takde pape. risau jugak kalau ape2 jadi. sori la, kami tgh upgrade sistem. tu yang ada yg tak detect, but u should have slow down bila dah dekat'. aku diam lagi. 'ok. thanks ye!' tak marah pulak dia. mebi ni kejadian yang ke 888 kot. so dia dah biasa.. ahah! wat a tragedy!

10 comments:

Anonymous said...

ngehngeh..lain kali berhati2.

Anonymous said...

apsal tak lompat je palang tuh?

Anonymous said...

sebab kete dia takde kaki.

Anonymous said...

carkey = kaki ???

cdalan said...

epul,baiklah.thanks!

en fazlin,kalau boleh, dah lama buat aksi 'zero point'. hikhik.

Anonymous said...

tak..kaki..cda je ada kaki..tapi kalau dia nak lalu smart tag dgn kaki tanpa carkey dan car..macam keje tol plak. waddehel aku merepek?

word verification ialah herans. haha.

cdalan said...

herans? or isit hairans?
epul, agak bosan ptg2 ni. ayuh lakarkan azam baru di mana2.

Anonymous said...

haha lenkali ajar amir tuh melompat. ala equestrian gituh.

Anonymous said...

cda, kau nak lakar azam di mana? sudikah keluar berdating dgnku? aku kacak.

cdalan said...

i wish amir had wings to flyyyyyyyyy. fobia dgn nama fly ni. isk, dulu pnah kantoi akibat fly kat skolah dulu. kena kejar 1 skolah. gilos.

epul, sejak bile pandai manja2 ni. gelis.. kita lakar di awan yang terpilu.